V problematice Desktop prostředků Vám můžeme dát cenné rady. Do této problematiky zjednodušeně zahrnujeme vše, s čím se potkává koncový uživatel na každodenní bázi. Jde zejména o prostředky typu PC, notebook, tiskárna, skener, kopírka, fax, drobné periferie (myš, klávesnice, stylus, tablet apod.), PDA, GSM apod. |
Tyto prostředky doporučujeme členit pomocí tzv. technických standardů, ke kterým se následně přiřazují nákupním procesem nákupní standardy.
V rámci práce s jednotlivými prostředky je vhodné zvolit definici životních cyklů pro jednotlivé typy prostředků. Pro jednotlivé typy prostředků se definují různé délky životních cyklů na které se pak optimalizují technické a nákupní standardy. Často používané délky životních cyklů typizovaných technických standardů jsou určeny např. takto:
Technický standard je vhodné definovat vždy na vybranou soustavu prostředků, které spolu tvoří logický funkční celek, který je často požadován účetním oddělením jako definice pro zúčtovací potřeby zákazníka.
Poplatnost definice technického standardu vyplývá z logiky potřeb zákazníka. Větší klienti (korporace) často trvají až na dvouleté platnosti standardu z důvodu minimalizace administrativy spojenými s přípravou a definování technických standardů. Mají koneckonců lepší vyjednávací sílu.
Na druhou stranu délka doby platnosti standardu omezuje variantnost výběru při realizaci nákupních standardů neboť ne každý dodavatel je schopen splnit požadovanou dobu dvouleté platnosti nákupního standardu a garantovat tak dodávky i za dva roky. Proto se často volí časové období platnosti standardu na dobu kratší, typicky na dobu 1 roku či jen půlroční platnost technického standardu.
Někdy dochází k delší platnosti technického standardu než nákupního standardu, s tím bývá ale spojena snaha redefinice technického standardu a tedy dochází ke zkrácení doby platnosti na kratší období.
Vlastní problematika HW se v principu člení v rámci technické specifikace na část:
Problematika SW často svým zadáním představuje podklady pro činnosti popsané v HW. Mezi typické podklady zadání vyplývajíc ze SW patří:
Z činností uvedených u HW a SW vyplývá, že předmětem dodávky zboží bývá často určitý rozsah služeb, které podporují správné a kvalitní využívání dodávky zákazníkem po celou dobu životního cyklu. Tento životní cyklus je pak nutný zohlednit v délce požadované záruční doby, v režimu a rozsahu instalačních, evidenčních či jiných služeb. Mezi typické služby patří:
Máte-li zájem o bližší informace, rádi Vám je poskytneme elektronickou formou nebo v rámci osobního setkání viz. záložka s kontaktními údaji.
Sídlo a kanceláře | |
Politických vězňů 911/8, 100 00 Praha 1 | |
Identifikační údaje | |
Ič 60487721, DIč CZ60487721 | |
Společnost je zapsána u rejstříkového soudu v Praze, oddíl C, vložka 27229 | |
Kontakty | |
Email: info@elsogroup.cz | |
Datová schránka: hwd3xpm |